divendres, 4 de desembre del 2009

USOS DELS ORDENADORNS EN LES AULES D'INFANTIL

En la classe d’avui ens han ensenyat les 4 metàfores que poden tenir els ordinadors en les aules d’infantil, són les següents:

Metàfora tutorial”: l’ordinador tutoritza el procés d’aprenentatge del nen/a, és dir, fa el paper de mestra. Hi ha diversos programes que tenen la utilitat d’explicar i proposar activitats, i desprès avaluar-les.

Exe: Zona clic: és un programa creat des de el departament d’educació però les activitats estan proposades per professors. A més amb aquest programa es potencia el treball individual de cada nen al seu ritme i a més la mestre pot tenir una informe detallat de tots els exercicis que ha fer cada nen/a.



"Metàfora laboratori": el nen amb aquest programes aprèn per descoberta, és a dir, mètode assaig-error, el nen va provant fins que arriba a la solució més adient.


Exe: Doctora xinxeta: com cuidar una planta i fer-la creixa mitjançant sol i d’aigua. Un altre exemple és el crayon physics que és un simulador.


"Metàfora de la caixa d'eines": Són programes que simulen el món físic, és a dir, la realitat, aquets no substitueixen l'experiència directa però en són un complement. A més aquets programes ofereixen noves possibilitats d' expressió i potencian la creativitat individual de cada nen/a.


Exe: Art Rag2, és un programa de dibuix on es simula que la persona dibuixa i pinta amb pinzells i diferents tipus de pintures. És un programa que s'ajusta molt a la realitat.





"Metàfora de l'ordenador com alumne": Aquesta és una visió de l'ús educatiu de l'ordinador centrat en l'alumne. Ell és qui controla la màquina i no a l'inrevés. L'alumne ha de donar ordres a l'ordinador per aribar a un objectiu.


Exe: el llenguatge de programació Logo i l'objecte gràfic anomenat Tortuga

Crec que és molt útil conèixer els diferents recuros que ens ofereixen els programes per poder utilitzar-los a les aules, ja que d'aquesta manera proporcionen reforç als alumnes i vivències interessants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada